Știai că peste 90% din vizitatorii unui magazin online verifică mai întâi recenziile produselor înainte de a lua decizia de a cumpăra? Majoritatea persoanelor au încredere în experiența altor cumpărători la fel cum ar avea încredere în sfatul unor prieteni.
Un review sau o recenzie reprezintă opinia clientului fie în urma interacțiunii cu site-ul tău, fie în urma utilizării produsului cumpărat și poate fi considerată o unealtă importantă, ce nu necesită nicio investiție majoră, în creșterea vânzărilor de pe magazinul tău online.
Recenziile pozitive atrag încrederea cumpărătorilor în site-ul tău și în produsele tale, la fel cum cele negative, deși pot determina scăderea vânzărilor pentru un anumit produs, în același timp pot fi considerate critici constructive care te pot ajuta să îți îmbunătățești serviciile oferite sau calitatea produselor.
Proporția dintre numărul recenziilor pozitive și negative poate influența încrederea cumpărătorului.
Dacă ai multe recenzii pozitive dar ai și câteva negative printre ele, încrederea cumpărătorilor în produsele tale va crește și vor fi mai predispuși să achiziționeze de pe site-ul tău, decât dacă ai avea doar recenzii pozitive, care ar duce la percepția că acestea sunt false.
Problema intervine în momentul în care recenziile produselor sunt mai mult negative decât pozitive, acesta fiind un semnal de alarmă că ar trebui să iei măsuri și să faci o schimbare.
Cum poți atrage review-uri din partea clienților tăi?
- Oferă opțiune de review pe pagina de produs
Așa cum spuneam, înainte de o achiziție, cumpărătorii au obiceiul de a căuta recomandările celor care au cumpărat deja produsul, de aceea este foarte importat să apară la fiecare produs rubrica de review-uri.
2. Include opțiune de rating
Fie că incluzi posibilitatea de acordare note, calificative sau steluțe, ideal ar fi un scor de la 1 la 5 și afișarea unui raport, o medie a calificativelor acordate. Opțiunea de rating oferă un impact vizual asupra proporției dintre recenziile pozitive și negative încă de dinainte ca persoana să înceapă să citească recenziile. Totodată această opțiune indică nivelul de satisfacție al clienților care au cumpărat un produs de pe site-ul tău și percepția care o au despre interacțiunea cu afacerea ta.
3. Permite review-uri doar din partea clienților autentificați.
Clienții care încă se decid dacă să cumpere un produs de pe site-ul tău, vor avea mai multă încredere în recenziile citite dacă vin din partea unor persoane care au achiziționat deja acel produs și au un cont pe site-ul tău, decât dacă citesc părerile nefondate ale unor persoane care au doar calitatea de vizitatori ai site-ului.
4. Nu permite recenzii cu caracter ofensator și conținut discriminator!
În panoul tău de administrare al site-ului este important să ai posibilitatea de aprobare și dezaprobare a comentariilor care pot afecta integritatea altor persoane, astfel încât cumpărătorii potențiali să nu fie determinați să părăsească site-ul tău lăsând coșul de cumpărături abandonat din cauza persoanelor rău intenționate.
+1. Solicită feedback post-achiziție prin trimiterea unui email
Este important să îi oferi timp clientului tău să primească produsul, să îl utilizeze și să își formeze o părere, apoi să îi trimiți un email cu rugămintea de a lăsa un review pe site-ul tău, dar nu mai târziu de câteva zile de la primirea produsului pentru ca informația achiziției să fie încă recentă în mintea acestuia.