De câte ori ți s-a întâmplat să nu poți onora comenzile din cauza lipsei stocului? Angajații tăi pierd mult timp să comande marfa de la furnizori? Nu mai știi la ce comandă trebuie să aloci produsele venite de la furnizori?

Procesul de vânzare ar fi unul extrem de simplu dacă atunci când un client plasează o comandă, marfa s-ar afla deja pe stoc și tu ar trebui doar să emiți factura, să pregătești coletul și să îl predai curierului.

Însă, cum lumea afacerilor nu este întotdeauna cea mai ușoară, mereu pot apărea situații neprevăzute pe care tu trebuie să le gestionezi rapid și corect:


  • Nu ai stoc îndeajuns și trebuie să comanzi marfă de la furnizorii tăi;
  • Clientul dorește să își modifice comanda;
  • Furnizorul tău nu îți livrează toată marfa comandată.

Astfel noi ne-am gândit cum am putea să te ajutăm să economisești TIMP, să nu trebuiască să îți bați capul cu calcule matematice pentru a determina ce cantitate ai nevoie să comanzi de la furnizorii tăi, să nu trebuiască să cauți prin liste interminabile furnizorul de la care ai comandat ultima dată și prețul ultimei achiziții pentru a putea plasa o nouă comandă, ca apoi, când recepționezi marfa, să cauți din nou în liste care a fost clientul căruia trebuie să îi onorezi comanda pentru care ai acum stocul complet.

Pentru a elimina toate aceste piedici, am realizat modulul CRM Achiziții și aprovizionare și ne-am gândit care ar putea fi acele situații neprevăzute care pot apărea în procesul de vânzare și aprovizionare.

La unele dintre aceste situații le-am găsit deja o rezolvare, iar pe parcurs, cu ajutorul clienților noștri și feedback-ul primit de la aceștia, suntem încrezători că vom găsi soluții și pentru alte probleme ce se pot ivi în administrarea necesarului de achiziții.

Mai jos vă prezentăm fluxul de lucru din programul BOCP pentru două tipuri de cazuri:

Situația 1

În această situație prezentăm cazul în care mai mulți clienți comandă un anumit produs, cantitatea comandată depășind stocul disponibil, fiind astfel necesară plasarea unei comenzi către furnizor.

CRM achiziții și aprovizionare, comandă furnizori, facturare, necesar achiziții, recepție
  1. Se primesc două comenzi ce conțin același produs. Primul client comandă o cantitate de 100 bucăți, al doilea client comandă o cantitate de 200 bucăți. Cantitatea disponibilă aflată în stoc este de 55 bucăți.
  2. Astfel pentru prima comandă se poate rezerva stocul disponibil și se poate emite o factură fiscală parțială prin care rezervarea de stoc se eliberează, iar cantitatea vândută se scade de pe stoc. Pe această vânzare se poate genera un AWB și astfel comanda poate fi livrată parțial.
  3. Pentru cantitatea necesară de onorat din cele două comenzi se generează un necesar de comandat, care se adaugă ulterior pe comanda către furnizor. Tot pe aceeași comandă se poate adăuga și o cantitate suplimentară din acel produs dacă se dorește suplimentarea stocului pentru viitoarele comenzi. Dacă există setat un furnizor preferat, comanda către furnizor se va genera automat către acel furnizor sau va fi afișat ultimul furnizor de la care s-a comandat și ultimul preț de achiziție.
  4. Furnizorul livrează toată marfa comandată, iar aceasta se recepționează cu un click. Sub nota de intrare recepție se vor afișa comenzile care includ produsul recepționat și astfel se va putea aloca pentru fiecare comandă, cantitatea rămasă de onorat. Cantitatea comandată suplimentar va intra în gestiune ca și stoc disponibil.
  5. Prin alocarea cantității rămase de onorat aferentă fiecărei comenzi, se va rezerva stocul și se va putea finaliza comanda prin emiterea facturilor fiscale. În cazul primei comenzi, se va genera factura fiscală parțială pentru cantitatea rămasă de onorat, iar pentru cea de-a doua comandă, se va genera factura fiscală pentru întreaga cantitate comandată.

Situația 2

Această situație este asemănătoare cu Situația 1, diferența fiind că furnizorul livrează inițial doar o parte din cantitatea comandată, urmând ca la o dată ulterioară să livreze și diferența rămasă.

CRM achiziții și aprovizionare, comandă furnizori, facturare, necesar achiziții, recepție
  1. Se primesc două comenzi ce conțin același produs. Primul client comandă o cantitate de 100 bucăți, al doilea client comandă o cantitate de 200 bucăți. Cantitatea disponibilă aflată în stoc este de 55 bucăți.
  2. Astfel pentru prima comandă se poate rezerva stocul disponibil și se poate emite o factură fiscală parțială prin care rezervarea de stoc se eliberează, iar cantitatea vândută se scade de pe stoc. Pe această vânzare se poate genera un AWB și astfel comanda poate fi livrată parțial.
  3. Pentru cantitatea necesară de onorat din cele două comenzi se generează un necesar de comandat, care se adaugă ulterior pe comanda către furnizor. Tot pe aceeași comandă se poate adăuga și o cantitate suplimentară din acel produs dacă se dorește suplimentarea stocului pentru viitoarele comenzi. Dacă există setat un furnizor preferat, comanda către furnizor se va genera automat către acel furnizor sau va fi afișat ultimul furnizor de la care s-a comandat și ultimul preț de achiziție.
  4. În acest caz furnizorul livrează doar 180 bucăți. Astfel pentru prima comandă este posibil să se aloce toată cantitatea necesară de onorat de 45 bucăți, în timp ce pentru a doua comandă se pot aloca doar 135 bucăți, rămânând un rest de achiziționat de 65 bucăți.
  5. Pentru cantitatea recepționată și alocată inițial se pot emite facturile fiscale de vânzare parțială eliberându-se rezervările de stoc.
  6. Ulterior furnizorul mai livrează 65 bucăți, ce pot fi alocate la diferența rămasă de onorat din cea de-a doua comandă, generându-se astfel și factura fiscală parțială pentru această cantitate.
  7. După cum se poate observa, furnizorul a livrat doar 245 bucăți din comanda totală de 275 bucăți, astfel stocul disponibil rămâne 0 până la livrarea integrală a comenzii către furnizor.

Dacă și tu te afli în una din situațiile prezentate mai sus, sau ai nevoie să îți optimizezi procesul de achiziții și apovizionare, programează o discuție cu consultanții noștri!

Testează gratuit 14 zile și vezi cum te poate ajuta programul nostru!

Please follow and like us:
Ofertă specială Cyber Monday

AI ÎNTREBĂRI?