Principala preocupare a antreprenorilor în aceste momente, este cum să supraviețuiască pe piață și să treacă prin acestă perioadă de criză fără a înregistra pierderi foarte mari, păstrându-și întreaga echipă.
Acum e un moment bun în care să te reinventezi, să îți reconfigurezi afacerea și să te adaptezi noii situații și cerințelor pieței. Încearcă să răspunzi la câteva întrebări simple dar foarte importante care te ajută să compui un plan solid pentru a ieși din criză:

- Ce produse se vând în această perioadă?
- Ce resurse ai în acest moment?
- Cum poți să relochezi oamenii și să le dai alte atribuții?
- Cât ești dispus să investești în marketing? Pentru că și în această perioadă marketingul este extrem de important. Multă lume este forțată să rămână acasă, în acest fel își petrec o parte de timp pe rețelele de socializare.
Datorită crizei create de Coronavirus și a situației de urgență care ni s-a impus, vânzările în magazinele non-alimentare au scăzut semnificativ, în timp ce în mediul online înregistrează creșteri record. Cel mai mare retailer online din România, Emag a înregistrat creșterea vânzărilor cu 10%, în timp ce Amazon va angaja 100.000 de persoane pentru a face față comenzilor.
Albert Einstein spunea: “să faci aceleași lucruri ca și până acum și să te aștepți la rezultate diferite este nebunie.” Un bun antreprenor caută soluții pentru a depăși situația critică. E mai bine să îți regândești strategia de afaceri, decât să te panichezi și să nu cauți soluții!
În acest moment există 3 tipuri de afaceri:
- cele care se adaptează situației
- cele care fac parte din schimbare
- cele care vor muri
Tu din care categorie vrei să faci parte?
Una dintre soluțiile recomandate și de persoanele avizate în domeniul sănătății este să se lucreze de acasă. Pentru ca acest lucru să fie posibil ai nevoie de un sistem de tip CRM sau ERP, foarte bine pus la punct, prin intermediul căruia poți să îți controlezi afacerea de la distanță. Există diferite programe de remote control sau video conferințe prin intermediul cărora se pot ține ședințe cu angajații pentru a putea să le trasezi sarcini și task-uri.
Ai putea să încerci să renegociezi contractele pe care le ai cu furnizorii, să amâni termenele de plată, să studiezi ce nevoi și frici au clienții tăi și să te axezi pe rezolvarea acestor nevoi.
Resursele financiare pe care le ai în acest moment, ai putea să le folosești pentru a te lansa în mediul online. Poți să îți vinzi produsele pe marketplace-urile existente (emag Marketplace, Carrefour marketplace, CEL.ro) sau poți apela la o firmă specializată care îți poate face un magazin online.
În funcție de domeniul de activitate pe care îl ai, poți să te axezi pe livrări la domiciliu sau pe dezvoltarea unor cursuri online cu abonament lunar.
